Jumaat, 18 Disember 2015

first health disease (part 2)

--part 2---
Esoknya,aku pegi kat hospital besar bersama umi tersayang awal2 pagi lagi. Aku sampai dalam pukul 8 pagi. Lepas tu aku pegi Tanya kaunter.. kaunter cakap boleh terus naik ke klinik oftamologi. Kat sana sekali keno tggu utk pndaftaran sbab aku first time datang klinik kerajaan. Lpas siap kat situ.. aku kena turun pulak amik nombor giliran. Kat situ dah hamper 15 minit tunggu. Bila dah siap.. sekali lagi aku kena naik atas. Kat sana lama jugak tungggu, sedar tak sedar dah hamper pukul 11.30. finally !!! nama aku dipanggil.

Mula2 aku kena masuk bilik 26,kat situ sekali lagi aku kena soal nie warna apa(sambil tunjuk botol kaler merah). Lpas tu doctor tue suluh mata aku. Banyak kali jugak. Lpas dia suluh tu,,rasa kelabu jer mata aku. Tp lama2 lpas tu… hilang. Alhamdulillah.

Aku igatkan dah siap..tapi rupa2nya aku kena pegi bilik 35. Kat situ,aku diuji tahap keluasan medan penglihatan aku.aku berada di situ hampir 10 minit. Umi aku still setia menemani aku. Sekali agi aku igatkan dah siap. Rupa2nya aku kena pergi balik bilik 26.

Tggu giliran utk msuk bilik 26 tue dah dalam 10 minit. Akhirnya nama aku krna panggil. Bila aku msuk ..doktor tu check mata aku guna alat yg canggih. Sebelum lpas tue dia titik ubat mata kat mata aku dan cakap aku akan kabur slama 6 jam. The doctor tu suruh aku tunggu kat luar. Lpas titik ubat mata,ya Allah !! rasa tegang jer mata aku. Nak gerak pun susah. Dah tue . selang beberapa minit lepas tu.. doctor tue keluar lagi n titik ubat kat mata aku. Adalah nak dekat 5 kali dia buat macam tue.
Lpas tue ada nurse panggil aku nk check blood pressure n kencing manis. Alhamdulillah semua okey. Then lpas tu,aku masuk bilik doctor tue. Doctor tue check mata aku sambil buat kening kerut2. Lpas tue dia panggil kawan dia sruh doubkecheck aku. Doktor2 tu still x puas hati n panggil boss dia utk check aku. Kat dalam bilik tu dah 3 orang doctor check aku. Aku tak pasti apa yg diorang bincangkan

apa yang dorang bincangkan yer ??? see my next post




Tiada ulasan:

Catat Ulasan