Selasa, 30 Mei 2017

11 As.. Thanks Allah


helo and assalamualaikum !
.
.
after months, finally hari yang aku nantikan tapi aku takuti tiba.
.
16 MARCH 2017
.
.
TEARS, FEARS AND HAPPINESS.
.
These feeling were mixed in my heart
.
of course aku nervous because I was one of the targetted students in my school.
.
sampai sekolah, aku pegi kantin, jumpa kawan2. And at the moments sudah berbunyi desas desus brapa orang dapat straight in my school. and masa tu jgak dah boleh check scara sms result sms. my friend, piqah was the first one who obtained straight As. COGRATULATIONS Dear !
.
.
sorang sorang orang sekeliling aku menjerit, menangis kegembiraan apabila mesej keramat itu sampai.
"Tahz, awak tak nak check ke result awak ? nak tunggu cg lambat lagi ni"
.
berkali kali soalan itu diajukan kepadaku, akhirnya aku tewas. aku hantar sms ke 15888
.
beberapa minit berlalu, aku i did not get any respond ! aku dah reda.. apapun result aku, aku terima.
.
then, announcement yang menyuruh calon msuk ke dewan bergema
.
.
dlm perjalanan aku ke dewan, tiba2 ada junior dtg sapa aku
.
" kak tah, tahniah!!!! 11A kan ?"
.
aku BLUR. tapi dalam tiba2 air mata mengalir
"Awak tau dari mana ?"
"ek lehh kaktah .. kat kantin td kan dok peluk2 tu apa ?"
.
.
huhhhh.. rasa macam nak sedut balik air mata. tadi peluk2 sebab gembira utk piqah.. bukan aku lagi.. buat malu jaaa aku berdrama dlm dewan.. dah la ramai tengok pengawas singa ni menangis..
.
.
then, masa annouce palajar cemerlang arrived! Tiba2 aku dengarrr.....
" Gilaa Tahz...." suara dr piqah dr memberikan senyuman dan pndangan mataa yg bersinar2.
" Bakpo??? Saya boleh brapo?  Straight ko ?"
.
.
cepat2 piqah hulur fon dia sambil angguk
.
" 6A+ !!!! memang gilaa ahh !"
.
oh my god !!! aku rasa macam nak menjerit. cepat2 aku whatsapp kat baba sruh duduk brisan depan. get ready utk terima hadiah
.
.
and yess ! aku orang pertama yang diumumkan sbg plajar !11As sekolah aku. kami menerima hadiah dr mudir. puas hati aku bila dapat tengok baba sndri yang terima awards tu then bagi dekat aku.
.
.
satu lagi benda yang boleh buat aku pengsan is result bi aku. AMAZING!!!!!
.
A+ kot !!!!
.
utk pengetahuan korang, bi aku, A pun tak penah...dok main A- je tau!
memang aku terkezut gilaa lah
.
okayyy.. thats all from me. tq

3 ulasan:

  1. dapat 11A wow..

    hebat sangat tu..

    tahniah dan semoga terus sukses

    BalasPadam
  2. tahniah, teruskan momentum dan istiqamah dalam menuntut ilmu...semoga berjaya dunia dan akhirat.

    perasaan yang sama juga masa nak ambil result di sekolah dulu.

    Walaupun tak straight A

    BalasPadam
  3. bagaimana penyambungan pelajaran?

    BalasPadam